Alkoof camperMERCEDES-BENZ
310 D Automatik EURA 8-Sitzer 3,5t *TÜV 10-2027*
Alkoof camper
MERCEDES-BENZ
310 D Automatik EURA 8-Sitzer 3,5t *TÜV 10-2027*
Vaste prijs
€ 15.900
(BTW niet rapporteerbaar)
Bouwjaar
1991
Toestand
Gebruikt
Locatie
Wuppertal-Cronenberg 

foto's tonen
Toon kaart
Basisgegevens
Prijs & locatie
Vaste prijs
€ 15.900
(BTW niet rapporteerbaar)
- Locatie van verkoper:
- Zum Tal 53 (Einfahrt Hülsen), 42349 Wuppertal-Cronenberg, Duitsland

Bellen
Technische details
- Kilometerstand:
- 352.000 km
- Vermogen:
- 72 kW (97,89 pk)
- Aantal bedden:
- 6
- Brandstoftype:
- diesel
- Soort overbrenging:
- automatisch
- Kleur:
- beige
- Eerste registratie:
- 07/1991
- Volgende keuring (TÜV):
- 10/2027
- Totale lengte:
- 6.700 mm
- Totale breedte:
- 2.300 mm
- Totale hoogte:
- 3.100 mm
- Asconfiguratie:
- 2 assen
- Totaalgewicht:
- 3.500 kg
- Uitrusting:
- badkamer, standkachel
Details over het aanbod
- Advertentie-ID:
- A204-49-085
- Referentienummer:
- Privatverkauf
- Laatste aanpassing:
- op 04.11.2025
Omschrijving
Werkt en loopt uitstekend. Betrouwbaarder dan elke moderne auto.
Oldtimer-toelating met H-kenteken.
APK NIEUW tot oktober 2027.
Gasalkeur NIEUW tot oktober 2027.
Bwodpfxjxub H Sj Adxsw
De keuringen zijn direct goedgekeurd na enkele kleine werkzaamheden (nieuwe slangen, nieuwe gasdrukregelaar).
Recent zijn veel nieuwe onderdelen gemonteerd, onder andere nieuwe remmen, nieuwe dynamo, etc.
Begin 2024 is, vlak voor een paar kilometer rijden, groot onderhoud uitgevoerd, waarbij alle oliën zijn vervangen (motor, versnellingsbak en achteras).
Vrijwel roestvrij, schoon en volledig dicht.
Diverse lakgebreken en kleine cosmetische fouten. Geen "A-status", maar een realistische "3" met uitstekende techniek.
Stuurbekrachtiging.
Achteras differentieelslot.
De 310 D heeft een opbouw van EURAMOBIL, die zeer ruim is.
Het voertuig heeft een leeggewicht van 2750 kg.
Het toegestane totaalgewicht bedraagt 3500 kg. Dit is sinds 1991 altijd zo geweest en nooit gewijzigd. Hierdoor kan de 310 D direct gereden worden met het nieuwe autorijbewijs.
De enorme opbouw vereist in de praktijk rijervaring! Voor een 3,5-tonner zijn de afmetingen fors. Je went er snel aan, maar het moet hier eerlijk benoemd worden.
De Mercedes is toegelaten als 8-zitter. Naast de twee voorstoelen is de volledige zitgroep voorzien van heupgordels en mag de hele zitgroep tijdens het rijden als passagiersplek worden gebruikt.
Er is een vaste trekhaak met kogelkop voor 2800 kg aanhanglast.
Met deze auto kunt u, als oldtimer met H-kenteken vrij toegang tot Duitse milieuzones, met 8 personen reizen en bovendien nog een grote aanhanger van 2,8 ton meenemen.
Een neerklapbare fietsendrager met 40 kg kogeldruk is bij het voertuig ingeschreven maar niet aanwezig.
De totale lengte met uitgeklapte fietsendrager is dan 7,30 m.
De externe afmetingen zoals afgebeeld zijn: 6,70 m lang / 2,30 m breed / 3,10 m hoog.
Luifel aan de rechterzijde (zwengel ontbreekt).
Verwarming werkt op diesel en gas.
De vorige eigenaar heeft vanwege lange buitenlandse reizen een stabiele 150 liter dieseltank ingebouwd.
De motor is de legendarische OM 602 vijfcilinder atmosferische diesel met 2874 cc en 98 pk. Start uiteraard altijd direct, loopt netjes en heeft nog steeds zijn volledige vermogen.
De 4-traps automatische versnellingsbak (klassieke MB-koppelomvormerautomaten) schakelt perfect en betrouwbaar.
De topsnelheid bedraagt 120 km/u.
Met de 310 D kun je, indien nodig, goed meekomen in het huidige verkeer. Zodra er echter een helling is, merk je direct dat het voertuig uit een oudere generatie komt. Je hebt dus wat geduld nodig.
Alle vier de banden zijn goed en kunnen nog lang mee. Het zijn winterbanden uit DOT 2020 (bandenmaten 215R14C, met sneeuwvloksymbool volgens de nieuwste eisen).
Het woongedeelte is toegankelijk van rechts of via de bestuurderscabine. Naast de zithoek is er een keukenblok met fornuis, gootsteen en koelkast.
Het hoofd-bed ligt dwars achterin. In de alkoof bevinden zich ook slaapplaatsen en de zitgroep kan worden omgebouwd.
Voor het achterbed is aan de linkerzijde de badkamer met dakluik.
Op het dak zit een zonnepaneel. Er is een extra accu onder de passagiersstoel.
De schoonwatertank bevindt zich in de voorste zitbank in het woongedeelte en is gemakkelijk van buitenaf te vullen.
Een alarm- en gasdetectiesysteem is zichtbaar geïnstalleerd, maar nooit gebruikt.
De advertentie werd automatisch vertaald. Vertaalfouten zijn mogelijk.
Oldtimer-toelating met H-kenteken.
APK NIEUW tot oktober 2027.
Gasalkeur NIEUW tot oktober 2027.
Bwodpfxjxub H Sj Adxsw
De keuringen zijn direct goedgekeurd na enkele kleine werkzaamheden (nieuwe slangen, nieuwe gasdrukregelaar).
Recent zijn veel nieuwe onderdelen gemonteerd, onder andere nieuwe remmen, nieuwe dynamo, etc.
Begin 2024 is, vlak voor een paar kilometer rijden, groot onderhoud uitgevoerd, waarbij alle oliën zijn vervangen (motor, versnellingsbak en achteras).
Vrijwel roestvrij, schoon en volledig dicht.
Diverse lakgebreken en kleine cosmetische fouten. Geen "A-status", maar een realistische "3" met uitstekende techniek.
Stuurbekrachtiging.
Achteras differentieelslot.
De 310 D heeft een opbouw van EURAMOBIL, die zeer ruim is.
Het voertuig heeft een leeggewicht van 2750 kg.
Het toegestane totaalgewicht bedraagt 3500 kg. Dit is sinds 1991 altijd zo geweest en nooit gewijzigd. Hierdoor kan de 310 D direct gereden worden met het nieuwe autorijbewijs.
De enorme opbouw vereist in de praktijk rijervaring! Voor een 3,5-tonner zijn de afmetingen fors. Je went er snel aan, maar het moet hier eerlijk benoemd worden.
De Mercedes is toegelaten als 8-zitter. Naast de twee voorstoelen is de volledige zitgroep voorzien van heupgordels en mag de hele zitgroep tijdens het rijden als passagiersplek worden gebruikt.
Er is een vaste trekhaak met kogelkop voor 2800 kg aanhanglast.
Met deze auto kunt u, als oldtimer met H-kenteken vrij toegang tot Duitse milieuzones, met 8 personen reizen en bovendien nog een grote aanhanger van 2,8 ton meenemen.
Een neerklapbare fietsendrager met 40 kg kogeldruk is bij het voertuig ingeschreven maar niet aanwezig.
De totale lengte met uitgeklapte fietsendrager is dan 7,30 m.
De externe afmetingen zoals afgebeeld zijn: 6,70 m lang / 2,30 m breed / 3,10 m hoog.
Luifel aan de rechterzijde (zwengel ontbreekt).
Verwarming werkt op diesel en gas.
De vorige eigenaar heeft vanwege lange buitenlandse reizen een stabiele 150 liter dieseltank ingebouwd.
De motor is de legendarische OM 602 vijfcilinder atmosferische diesel met 2874 cc en 98 pk. Start uiteraard altijd direct, loopt netjes en heeft nog steeds zijn volledige vermogen.
De 4-traps automatische versnellingsbak (klassieke MB-koppelomvormerautomaten) schakelt perfect en betrouwbaar.
De topsnelheid bedraagt 120 km/u.
Met de 310 D kun je, indien nodig, goed meekomen in het huidige verkeer. Zodra er echter een helling is, merk je direct dat het voertuig uit een oudere generatie komt. Je hebt dus wat geduld nodig.
Alle vier de banden zijn goed en kunnen nog lang mee. Het zijn winterbanden uit DOT 2020 (bandenmaten 215R14C, met sneeuwvloksymbool volgens de nieuwste eisen).
Het woongedeelte is toegankelijk van rechts of via de bestuurderscabine. Naast de zithoek is er een keukenblok met fornuis, gootsteen en koelkast.
Het hoofd-bed ligt dwars achterin. In de alkoof bevinden zich ook slaapplaatsen en de zitgroep kan worden omgebouwd.
Voor het achterbed is aan de linkerzijde de badkamer met dakluik.
Op het dak zit een zonnepaneel. Er is een extra accu onder de passagiersstoel.
De schoonwatertank bevindt zich in de voorste zitbank in het woongedeelte en is gemakkelijk van buitenaf te vullen.
Een alarm- en gasdetectiesysteem is zichtbaar geïnstalleerd, maar nooit gebruikt.
De advertentie werd automatisch vertaald. Vertaalfouten zijn mogelijk.
Aanbieder
Aanvraag sturen
Telefoon & Fax
+49 202 7... weergeven
Uw advertentie is succesvol verwijderd
Er is een fout opgetreden


















































